Hoe schade melden bij verzekering?
Wanneer je een schadegeval hebt tijdens je vakantie, wil je dit uiteraard melden bij je verzekeraar. Dit kun je tijdens je vakantie doen, maar ook bij thuiskomst. Maar hoe doe je dat, schade melden bij je verzekering?
Het verschilt vaak per verzekeraar hoe je schade moet melden. Vaak kun je gemakkelijk bellen naar je verzekeraar om de schade te melden, maar met de moderne technologie van tegenwoordig kun je ook online de schade melden.
Direct een reisverzekering afsluiten
Wat heb je nodig bij schade melden?
Wanneer je schade meldt is het belangrijk dat je een omschrijving geeft hoe de schade ontstaan is. Dit is belangrijke informatie voor de verzekeringsmaatschappij. Tevens is het nodig om een aankoopbewijs te vermelden, de prijs, leeftijd en het merk/type van de spullen die schade opgelopen hebben.
Schadeclaim opsturen naar verzekering
Wanneer je schade hebt moet je vaak een schadeclaim opsturen naar je verzekering. Hier heb je verschillende documentatie voor nodig, deze kun je vaak terugvinden op de website van je verzekeraar. Wanneer de schadeclaim volledig is, kan de verzekeraar deze behandelen.
Wanneer de schade heel hoog is wordt er vaak een expert ingeschakeld door de verzekeringmaatschappij. Deze expert zal het schadebedrag inschatten. Het is vaak mogelijk om een second opinion te vragen wanneer je het niet eens bent met de eerste expert. Wanneer uit je schadeclaim blijkt dat je recht hebt op een vergoeding, wordt deze vaak zo snel mogelijk door de verzekeraar vergoed.